کد خبر: ۱۶۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
 گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای استان فارس: 

 من راه و هدف خود را شناختم

شهید یوسف راسخ در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: من راه و هدف خود را شناختم، مرگ حق است؛ اما چه‌بهتر مرگی را انتخاب کنیم که بتوان با آن جامعه‌ای را به تکامل و پیشرفت سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، شهید یوسف راسخ چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۳۴۲ در محله تلخداش شیراز در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود و در دامان پاک پدر و مادر پرورش یافت.

 وی پس از گذراندن دوره کودکی وارد عرصه علم و دانش شد و دوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت، با آغاز انقلاب اسلامی به صفوف مخالفین علیه رژیم طاغوت پیوست و در راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت می‌کرد. 

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با گروهک‌های ضدانقلاب به مبارزه پرداخت و پس از تجاوز دشمن بعثی به خاک میهن اسلامی با عضویت در گروه‌های چریکی شهید چمران عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از آن نیز بارها به جبهه اعزام و در چندین نوبت نیز مجروح شد و دوباره به جبهه باز می‌گشت. 

رشادت‌ها و ایثارگری‌های او زبانزد هم‌رزمانش بود و سرانجام در تاریخ ۲۰/۴/۶۴ در عملیات قدس ۳ منطقه دهلران به آرزوی دیرینهٔ خود رسید و به خیل شهدا پیوست.

 من راه و هدف خود را شناختم

وصیت شهید: 
من راه و هدف خود را شناختم، مرگ حق است؛ اما چه‌بهتر مرگی را انتخاب کنیم که بتوان با آن جامعه‌ای را به تکامل و پیشرفت سوق دهیم.

 مادر در تربیت برادران و خواهران بسیار کوشا باشید و آن‌ها را طوری تربیت کنید که برای این انقلاب مفید باشند، پدر و مادر عزیز، از رفتن برادرانم به جبهه جلوگیری نکنید که همه ما رفتنی هستیم و چه خوب است که آن‌ها نیز در میدان کارزار و جهاد بمیرند. 

با شهادت فرزندانتان شما آن‌ها را از دست نداده‌اید، بلکه در حقیقت آن‌ها را به دست آورده‌اید و در آخرت در محضر خدا و خانواده‌های شهدا روسفید خواهید بود. همه ما رفتنی هستیم پس چه‌بهتر که مرگمان در راه خدا باشد. 

اگر به آرزوی دیرینه خود که شهادت در راه الله است رسیدم ناراحت نشوید و در شهادتم اشک نریزید چرا که دشمن را شاد کرده‌اید. از همه می‌خواهم مرا حلال کنند.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان